گرده گل

گرده گل

در تعریفی ساده گرده گل همان دانه های رنگارنگ روی گیاهان هستند که بدلیل غنی و کامل بودن از لحاظ غذایی وظیفه بارور کردن گیاه را دارند و به انگلیسی به آن Pollen یا Bee Pollen گفته می‌شود. پزشکان و متخصصان آن را به عنوان یک غذای فوق‌العاده و کامل، به دلیل ترکیبات غنی از مواد مغذی آن که شامل توکوفرول، نیاسین، تیامین، بیوتین، اسید فولیک، پلی فنول‌ها، رنگدانه‌های کاروتنوئیدی، فیتواسترول‌ها، آنزیم‌ها و کوآنزیم‌ها است، معرفی می‌کنند.

خواص گرده گل برای سلامتی

تحقیقات زیادی در مورد فواید و کاربردهای گرده زنبور عسل برای سلامتی انجام شده است، اما شایان ذکر است که اکثریت بزرگی از این مطالعات فقط بر روی حیوانات آزمایش شده‌اند. به علاوه، برخی از آن‌ها مطالعات اولیه هستند و هنوز باید آزمایشات بالینی بیشتری برای اثبات آن‌ها انجام شود. برخی از این فواید عبارتند از:

1.آنتی اکسیدان قوی

2.تسکین علائم آلرژی

3.مفید برای کبد

4.مفید برای پوکی استخوان

5.محافظت در برابر بیماری‌های قلبی

6.تسکین علائم پساقاعدگی

7.افزایش انرژی و طول عمر

8.دارای ترکیبات ضد‌سرطانی

9.مفید برای پروستات

نحوه مصرف گرده گل

گرده گل زنبور عسل معمولاً به سه شکل گرانول =دانه های ریز، کپسول و قرص‌های جویدنی برای مصرف موجود است. این که چه شکل از آن و چه میزان مصرف آن برای شما مناسب است، بستگی به هدف مصرف شما دارد.

قبل از مصرف برای بار اول، بهتر است مقدار کمی از آن را تست کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیتی ندارید.

گرده گل زنبور عسل را می‌توانید به معنای واقعی کلمه در هر چیزی مخلوط کرده و آن را مصرف کنید. می‌توانید آن را با غلات، گرانولا، ماست و حتی سس سیب مخلوط کنید. روش دیگر مصرف برای جذب پروتئین و مواد معدنی گرده گل زنبور عسل این است که آن را با اسموتی پروتئینی صبحگاهی خود همراه با میوه، یک نوشیدنی سبزی و ترکیب اسیدهای چرب ضروری مفید ترکیب کنید.

در نهایت به سلیقه شخصی شما بستگی دارد که چگونه گرده گل خود را مصرف کنید. بسیار متنوع است و می‌توان آن را بجوید، با هر چیزی مخلوط کرده و مصرف کنید، آن را پودر کنید یا به سادگی بخورید. مهمترین چیز این است که آن را به بخشی از تغذیه روزانه خود تبدیل کنید، سپس مشاهده خواهید کرد که بهترین تصمیم و انتخاب شما برای مصرف روزانه در رژیم غذاییتان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *