درمان سرماخوردگی با بره موم

بره موم

درمان سرما خوردگی با بره موم

یک ترکیب طبیعی از ساخته‌های زنبورعسل است که سال‌هاست به عنوان راهکاری برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرما خوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص بره موم برای جلوگیری از سرماخوردگی و درمان آن به دلیل مواردی است که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی با بره موم:

تقویت سیستم ایمنی بدن، یک فرایند چندگانه است که طبیعتا تنها با مصرف یک محصول خاص امکان پذیر نیست. اما داشتن یک سبک زندگی خوب و لایف استایل سالم، تاثیر زیادی روی داشتن بدنی سالم و قوی خواهد داشت.

مصرف غذاها و خوراکی‌های مفید (مانند عسل و ژل رویال)، ورزش روزانه، داشتن خواب کافی در طول روز، عدم مصرف بیش از حد مواد غذایی مضر، عدم قرار گیری در فضای آلوده و سمی و در نهایت، نداشتن استرس و اضطراب، همه و همه باعث تقویت این دیوار دفاعی بدن شما خواهد شد.

بره موم، یکی از خوراکی‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. این محصول طبیعی با دارا بودن مقادیر زیادی از ویتامین‌ها، اسیدهای چرب ضروری، عناصر معدنی و فلانوئیدها، به داشتن بدنی سالم و قوی کمک خواهد کرد.

در نهایتِ مصرف این ماده، شما می‌توانید در برابر سرماخوردگی، مقاومت بیشتری نسبت به سایر افراد داشته باشید. همچنین، مصرف این ماده به از بین رفتن ویروس سرماخوردگی در بدن شما کمک شایانی خواهد کرد.

استفاده از بره موم برای از بین بردن باکتری ها:

از سالیان دور طب سنتی از این ماده غذایی برای رفع باکتری ها و قارچ های موجود در دهان و دندان ها و همچنین رفع بوی بد دهان استفاده می کردند.

به همین دلیل امروزه بسیاری از شرکت های داروسازی از این ماده غذایی برای تولید خمیردندان استفاده می کنند.

خاصیت ضد التهابی :

آنتی اکسیدان های موجود در بره موم ممکن است موجب کاهش التهاب، مانند التهاب ناشی از آرتریت شوند. مطالعات حیوانی بره موم را به عنوان یک عامل ضد التهابی در موش های مبتلا به آرتریت آزمایش کرده است. در هر دو مطالعه، این ماده ورم را مهار می کند و به نظر می رسد که بر چگونگی ایجاد التهاب تأثیر دارد. دانشمندان بر این باورند که بره موم ممکن است مواد التهابی بدن مانند پروستاگلاندین ها را تنظیم کند.

طریقه مصرف بره موم برای درمان سرماخوردگی

استفاده بره موم از دو طریق امکان پذیر است:

مصرف به‌صورت خام

مصرف کپسول بره موم

نوع خام بره موم، همان شکل فراوری نشده بره موم است که در فروشگاه‌های عسل طبیعی قابل خریداری است. مصرف این بره موم، ۲ مشکل بزرگ دارد. اول اینکه به دلیل فراوری نبودنش، معده را با فرایند هضم درگیر خواهد کرد. به همین دلیل، ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند سوزش معده و یا یبوست شدید شود.

دومین مشکل بره موم خام، طعم بسیار بد آن است! بره موم خام و فراوری نشده بوی گندیدگی و ترشیدگی شدیدی دارد! به همین دلیل، صرف نظر کردن از این بوی بسیار بد و تند، کار هر کسی نخواهد بود!

با توجه به این دلایل، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا خواص بره موم را به نحو دیگری به بدن خود منتقل کنند. پیشنهاد ما در این مواقع، استفاده از کپسول بره موم است. کپسول بره موم حاوی پودر بره موم است. با مصرف این دارو، شما می‌توانید بدون تحمل بو و طعم ناخوشایند بره موم، از خواص این محصول استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *