کاربرد دودی زنبورداری

دودی زنبورداری

از مهم‌ترین ابزار زنبورداری شما باید دودی زنبورداری را در بین تجهیزات خود داشته باشید. این ابزار با ایجاد تداخل در حس بویایی زنبورعسل از تهاجی شدن جلوگیری می‌کند و ما می‌توانید به راحتی از کندو خود بازدید کنید. استفاده از دودی به کتنرل کنه واروا نیز کمک می‌کند.

با ایجاد دود در کندو زنبور‌ها احساس می‌کند که کندو درحال آتش گرفتن است، به جای دفاع از کندو شروع به خوردن عسل می‌کنند. بعد از تمتم شدن بازرسی، دود زدن را متوقف کنید سپس زنبورها به حالت عادی برمیگردند.

اگر برایتان سوال است که استفاده از دود به عسل آسیب میزند یا نه باید بگویم که هیچگونه آسیبی به محصولات داخل کندو نمی‌رسد.

استفاده از این محصول بسیار آسان است ابتدا در محفظه‌ی این وسیله شانه تخم مرغ یا روزنامه برزید و آن را روشن کنید. دمنده را چند بار فشار دهید تا خوب روشن شوند هنگامی که دود سفید از دودی خارج شد می‌توانید دود را به کندو بدهید. شما باید حدود 10یا 15 دقیقه قبل از باز کردن در ورودی کندو دود را به کلنی دهید. هنگام استفاده از این وسیله باید قسمتی از درب دودی را باز بگذارید.

‌نکاتی هنگام استفاده از این محصول:

چند پاف در کندو کافیست و به دود کردن در چهار طرف کندو نیست. زمان استفاده از دودی سعی کنید خیلی آرام این کار را انجام دهید. اگر به صورت ناگهانی و زیاد دود وارد کندو کنید زنبورها را تحریک می‌کنید.زمانی که زنبور‌ها به پایین کندو رفتند دیگر از دودی استفاده نکنید.

 

شما می‌توانید انواع دودی زنبورداری را از سایت زنبورکده بامار خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *