عسل یونجه

گیاه یونجه

عسل یونجه

این عسل حاصل فرآوری شهد گل‌های یونجه توسط زنبور عسل است. گیاه یونجه در کشور ما در استان‌های اصفهان، قم و استان مرکزی در مزارع بزرگ وجود دارد که علاوه بر سایر مصارف دارویی و صنایع غذایی، از این گیاه در تولید عسل استفاده می‌شود.

عسل یونجه چه طعم و عطری دارد؟

به طور کلی این عسل خیلی شیرین نیست و طعم شدیدی نیز همراه خود ندارد. این نوع از عسل شیرینی ملایمی دارد و عطر غیرقابل‌ تمیز و پایه‌ای عسل را می‌توان در آن حس کرد. اگر فرآوری و فیلترشده نباشد ممکن است طعم گیاهی یا کمی تند داشته و عطر گل نیز به سختی در آن قابل تمیز باشد. از آنجایی که طعم شدیدی ندارد عسلی است که آشپزان ترجیح می‌دهند استفاده کنند. با این حال نباید فراموش کنیم که باز هم عسل و حاوی مقدار زیادی قند است و گرچه این قندها طبیعی‌اند اما گرما دادن‌شان می‌تواند منجر به ایجاد فرآورده‌های ثانوی سرطان‌زا شود.

چرا عسل  طبیعی یونجه با سرعت بیشتری شکرک می‌زند؟

به خاطر اینکه حاوی گلوکز بیشتری است. عسل‌هایی که فروکتز بیشتری دارند (برای مثال عسل اقاقیا) با سرعت کمتری کریستالی می‌شوند. اما شرایط نگهداری نیز می‌تواند رو سرعت کریستالی شدن عسل تأثیر بگذارد. اما کریستالی شدن به معنای خراب شدن عسل نیست. فقط حالت جامدتری به عسل می‌دهد و پخش کردن آن روی نان سخت‌تر می‌شود.

خواص عسل یونجه

این عسل برای چاقی بهترین گزینه است در دنیا انواع عسل‌ها تولید می‌شوند اما این عسل یکی از بهترین عسل‌های خوشمزه و مقوی برای بدن انسان است. یکی از خوشمزه‌ترین و پرخاصیت‌ترین انواع عسل، این عسل است. یونجه از گیاهان دارویی بسیار محبوب است که در بسیاری از کتب طب سنتی آن را جزو اولین و مهم‌ترین گیاهان دارویی کشف شده توسط انسان معرفی می‌کنند. عسل تهیه شده از گل‌های یونجه، شیرینی ملایمی داشته، بسیار خوشبو و معطر است و سرشار از انواع آنزیم‌های طبیعی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و کربوهیدرات‌ها است.

  1. خواص ضدعفونی‌کننده و ضدباکتریایی
  2. اثر تسکین‌دهنده
  3. ماسک پوست عالی
  4. منبع آنتی‌اکسیدان‌ها
  5. اثرات انرژی‌بخش و مواد مغذی

برای خرید این عسل می‌توانید به سایت زنبورکده بامار مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *