گرده گل

گرده گل

گرده گل سلول جنسی نر گیاه است.

گرده سرشار از پروتئین ،مواد معدنی،آنتی اکسیدان و ویتامینهاست .

گرده گل های مختلف به واسطه وجود رنگدانه های بسیار و متفاوت دارای رنگ های متفاوت میباشند.

تنوع رنگ گرده ها شامل کرمی،زرد،سبز،نارنجی،قرمز،قهوه ای و مشکی است که رنج های تیره و روشن را دارند.

نوع گونه گیاهی و منطقه رشد گیاه در میزان پروتئین و مواد موجود در گرده موثر میباشد.

زنبور عسل جهت تامین پروتئین و ذخیره چربی،مواد معدنی و ویتامینها ،زمانی که برای بازدید گلها می رود، گرده گلها را نیز جمع آوری کرده و به کندو انتقال می دهد.

زنبورهای عسل کارگر چرایی در زمان بازدید از گلها گرده هایی را که به پرز های آنها چسبیده با کمک شانه های موجود روی ساق  پا به پولن بسکت یا همان سبد گرده موجود روی ساق پای آخر خود انتقال داده و به عنوان محموله گرده به  کندو آورده و در آنجا به زنبورهای کارگر تحویل داده، در کندو زنبورهای کارگر با اضافه‌کردن مقداری بزاق و شهد به گرده ها آنها را به نان گرده تبدیل کرده و در سلولها ذخیره می کنند و روی آن را با عسل می پوشانند.

نان گرده در واقع گرده فرآوری شده است که قدرت جذب آن بالاتر رفته و تاثیر بیشتری در درمان دارد.

در زمان پرورش ملکه و یا زنبورستان های تولید کننده ژل رویال وجود گرده بسیار اهمیت دارد.

گرده گل برای انسانها بسیار حائذ اهمیت است و برای درمان بیماری های مختلف به خصوص پروستات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد،همچنین برای درمان دیابت، سرطان، تقویت حافظه، ضعف عمومی بدن،کم خونی، تقویت سیستم ایمنی بسیار پرکاربرد است.

پروتئین موجود در گرده گل با پروتئین موجود در گوشت گوساله برابر است و میتوان به عنوان جایگزین گوشت علی‌الخصوص برای گیاهخواران و افرادی که دیابت دارند و یا افرادی که مصرف گوشت قرمز برای آنها مضر است،در وعده های غذایی استفاده نمود.

جهت برداشت گرده گل برای مصارف انسانی و یا استفاده در تولید کیک جانشین گرده برای زنبورها از وسیله ای به نام تله گرده گیر استفاده می شود.

تله گرده جلوی دریچه پرواز نصب شده و هنگام ورود زنبورهای حامل گرده به کندو،گرده از روی سبد گرده جدا شده و داخل مخزن تله گرده افتاده و جمع آوری می شود.

گرده گل بامار با تنوع رنگی بالا حاوی بالاترین میزان پروتئین و مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و برای مصارف خوراکی قابل عرضه به عطاری ها و فروشگاههای محصولات زنبور عسل می باشد.

گرده گل بامار با بالاترین کیفیت و ارزانترین قیمت به طور مستقیم از زنبورستان های سراسر کشور جمع آوری و عرضه می گردد.

گرده گل بامار در مقدار بالا برای زنبورستانها و مصرف خوراکی موجود است برای خرید اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *