خواص گرده گل برای کودکان

گرده گل

یک تقویت کننده عالی برای کودکان

مهم‌ترین مسئله درباره خواص گرده گل برای کودکان اینه که ویتامین‌هایی که ذکر کردیم، سبب تقویت جسم خردسالان می‌شه. چیدمان منظم و متفکرانه سیستم غذایی کودک و انتخاب سبک سلامت محور زندگی سبب می‌شه از دوران طفولیت همه اعضای بدن کارکردی اصولی و سالم داشته باشن. در سیستم فکری مادران و پدران این امر نهادینه شده که کلیه ویتامین‌هایی که در هرم مواد غذایی به چشم می‌خوره، برای رشد جسمی‌‌ کودک لازمه. این مطلب بسیار درستی هست و در مشاوره با پزشک خانواده راهکارهایی برای مصرف اصولی خوراکی‌ها توصیه می‌شه.

پس اگه به بهبود عملکرد قلب، سیستم هضم، سلامت دستگاه گوارش و کبد سالم فکر می‌کنین، باید بدونین گرده گل ماده‌ای مناسب برای تامین همه این نیازهاست. این پودر جادویی همچنین با برطرف کردن مشکل یبوست کودکان، سبب جذب حداکثری ویتامین و مواد غذایی می‌شه. پزشک در بیشتر موارد برای کودکان مصرف دوز مناسبی از قرص مولتی ویتامین، آهن و سایر املاح معدنی رو تجویز می‌کنه. اما به خاطر داشته باشین که با استفاده از فواید گرده گل، کودک رو از مصرف قرص‌ها و شربت‌های شیمیایی بی‌نیاز می‌کنین. پس بیاین از همین حالا یه تحولاتی در سیستم غذایی کودک ایجاد کنین! چربی‌ها، مواد قندی، نوشیدنی‌های گازدار و غذاهای پرنمک رو تا حدممکن حذف کنین. سپس فیبر مورد نیاز رو با مصرف سبزی، میوه، سالاد و مغزهای مفید به همراه مقداری گرده گل جایگزین مواد مضر کنین.

توصیه می‌شود که در مورد خواص گرده گل برای کودکان تحقیق شود؛ زیرا گرده گل یک منبع غذایی مفید برای کودکان است. کودکان در سنین رشد، در صورت عدم حساسیت، روزانه ۱ قاشق چایخوری مصرف کنند و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. افزایش میزان مصرف به دلیل ارزش غذایی بالا در آن می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

ادامه مطلب
درمان معده درد با محصولات زنبور عسل

برای عملکرد ذهنی و جسمی کودکان مصرف محصولاتی مانند: عسل، گرده گل و ژل رویال در وعده صبحانه ضروری است. یکی از خواص گرده گل برای کودکان این است که با التهاب مبارزه می‌کند و فواید زیادی برای پوست دارد. به همین دلیل کسانی که به زنبورها حساسیت دارند نباید از گرده گل استفاده کنند.

نحوه مصرف گرده گل برای کودکان

در صورت بروز سرگیجه، تورم، ضعف، تنگی‌نفس، خارش، لایه‌برداری، مراجعه سریع به پزشک ضروری است. توصیه‌های مصرف عبارتند از:

۱_ با ماست: می‌توانید مقدار بسیار کمی گرده به ماست اضافه کنید و در طول روز به عنوان میان وعده مصرف کنید. یک قاشق چایخوری کافی خواهد بود.

۲_ با شیر: می‌توانید این ماده را به آن اضافه کنید و به صورت گرم یا به شکل اسموتی مصرف کنید. رژیم غذایی برای میان وعده‌ها موثر خواهد بود.

۳_ با یک نوشیدنی: می‌توانید گرده را با اضافه کردن آن به نوشیدنی دلخواه بنوشید. اگر تازه شروع کرده‌اید، باید تا ۱ قاشق چایخوری برای مدتی مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *